Församlingsmöten
page-template-default,page,page-id-23016,page-parent,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Församlingsmöten

Enligt vår församlingsordning är församlingsmötet vårt högsta beslutande organ. Då vi har brutet verksamhetsår som löper september-augusti brukar vårt årsmöte ligga i november varje år. Däremellan brukar det kallas till församlingsmöten 2-4 gånger per år. I menyn till höger finns vårt arkiv med protokoll och handlingar till både årsmöten och församlingsmöten. Vi är en del av den väckelserörelse som växte fram i Sverige under 1800-talets andra halva och var pionjärer när det gäller demokrati. På våra församlingsmöten är alla medlemmar röstberättigade och allas röster lika mycket värda. Vi vill både förvalta och utveckla vårt demokratiska arv. För att vara en så transparent förening som möjligt försöker vi därför lägga ut både handlingar och protokoll från tidigare församlingsmöten här på vår hemsida.

Församlingens årsmöte sker lördagen 18 november 2023 kl. 10:00, med efterföljande årshögtid 19 november kl.11:00.