Gåvoupptäckarkurs
21232
page-template-default,page,page-id-21232,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Intensivkurs i gåvoupptäckande

På torsdagskvällarna under oktober-november 2019 (se nedan) genomfördes en kurs i att upptäcka sina nådegåvor.

För att även scoutledare och andra intresserade ska få ta del av undervisningen så erbjuds en intensivkurs i gåvoupptäckande lördag 1 februari 2020 kl 10.00 – senast 16.00.

Anmälan sker till Maria Linder, maria.linder@missionskyrkanlinkoping.se

********************************

Gåvoupptäckarkurs i oktober-november

När Maria Linder undervisade på församlingsdagen 2018 var hon bland annat inne på ämnet andliga nådegåvor. Det blev då tydligt att det finns ett stort intresse för att arbeta mer med detta i vår församling.

Under september månad kommer vi att lyfta Equmeniakyrkans satsning på Apostlagärningarna, “Till jordens yttersta gräns”. Då kommer varje gudstjänst ha varsin nådegåva som tema: generositet, profetia, tungotal, evangelisation och predikan.

Därefter kommer vi att ha en gåvoupptäckarkurs som pågår under oktober och november! Syftet med kursen är att lära oss mer om vad Bibeln undervisar om andliga nådegåvor, till exempel vilka som finns och hur de kan användas. Vi kommer också att hjälpa varandra att försöka identifiera och upptäcka vilka gåvor vi har, samt fundera över hur dessa kan få växa och utvecklas i våra liv.

Vi har paketerat kursen på samma sätt som Bibel och bröd tidigare såg ut (och även förra höstens kulturkvällar). Under oktober och november möts vi därför sju torsdagskvällar klockan 18.00 för en halvtimmes nattvardsgudstjänst och därefter en timmes undervisning. Till detta serveras kaffe, te och frallor till ett bra pris.
En skillnad mot tidigare år är att vi lanserar alla tillfällen som en kurs. Vi uppmanar därför deltagarna att vara med vid samtliga tillfällen, eller åtminstone vid hälften av dem. Detta då undervisningen tydligare kommer att hänga ihop, samt att det då kan bli en gemensam lärandeprocess för deltagarna. För de som inte har möjlighet att vara med vid alla tillfällen går det dock bra att delta vid enstaka tillfällen.
Vi planerar även att erbjuda en intensivkurs på två heldagar för scouter, scoutledare och andra som inte har möjlighet att mötas just på torsdagar.

Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda denna möjlighet i vår församling och vi har stora förväntningar på såväl uppslutning som lärandeprocess. Om alla i församlingen som visat intresse för att lära sig mer om detta kommer, så skulle det inte förvåna oss om vi blir femtio stycken på kursen!