Ge en gåva
page-template-default,page,page-id-22264,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Ge en gåva

Du behövs i Equmeniakyrkan! Här kan du utveckla gemenskap, tillhörighet och tro, och här kan du bidra med din tid, dina talanger och dina tillgångar. Alla gåvor, både i form av tid och pengar, är välkomna och en förutsättning för att vår verksamhet ska nå så många som möjligt. Här nedan kan läsa om några olika sätt som du kan bidra med dina gåvor.

Kollekt

I samband med våra gudstjänster har du möjlighet att ge en kontant gåva till församlingens verksamhet.

Swish

Med mobilappen Swish kan du enkelt göra en överföring vid gudstjänsten, eller hemifrån soffan. Swish-numret för gåvor till församlingens verksamhet är 123 175 86 63 och till vår barn- och ungdomsorganisation 123 157 97 05.

Bankgiro

Naturligtvis kan du föra över en gåva direkt till församlingens konto. Använd då  bankgironummer 572-7938.

Månadsgivande

Som månadsgivare med autogiro görs en automatisk överföring till församlingen varje månad. Detta ger en regelbundenhet och stabilitet för församlingens ekonomi och kommer församlingen till del även när du inte har möjlighet att delta på gudstjänst.

Equmeniakyrkans hemsida kan du enkelt anmäla dig som månadsgivare. Det går också snabbt att ändra sitt givande om livssituationen skulle ändras.

Kyrkoavgift

En procent av din beskattningsbara inkomst dras via skattsedeln i så kallad kyrkoavgift. Av detta går automatiskt 69 procent till församlingen. Resten går till församlingar inom Equmeniakyrkan med särskilda behov och till pionjärarbete.