Medlemskap
21225
page-template-default,page,page-id-21225,stockholm-core-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Att bli medlem i Equmeniakyrkan Linköping är ett aktivt steg och ett beslut som varje medlem själv tar. Att vara medlem är att vara innesluten i församlingens omsorg men också att dela uppdraget som Jesus gett församlingen ­ att förmedla vad Jesus lärde i ord och handling.

Det finns många bilder i bibeln som säger viktiga saker om vad församlingen är. En av dessa är bilden av en kropp där de olika delarna behöver varandra och där olikheter berikar. Jesus är huvudet för kroppen och den helige Anden är den hjälpare som finns närvarande i församlingen.

En kristen församling finns inte bara till för sin egen skull utan vill alltid nå ut till människor i sin omgivning.

Som regel hälsas man välkommen som ny medlem i samband med en gudstjänst men det kan också ske på andra sätt. Medlemskapet föregås alltid av ett samtal med någon av församlingens pastorer.

Välkommen att höra av dig till oss